.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اشتباه احمدی نژاد از دید بذرپاش

به گزارش  فارس، مناظره حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری نامزد جبهه صدای ملت با مهرداد بذرپاش نامزد جبهه متحد اصولگرایان در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مناظره علی‌عسگری با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات اولویت نخست مقام معظم رهبری است و همه دلسوزان و نامزدهای انتخابات باید بر اساس مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عمل کنند، اظهار داشت: بنده از آقای بذرپاش می‌خواهم توضیح بدهند که به عنوان مخالف دولت به این جلسه آمده است یا موافق دولت.

وی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد تلاش می‌کرد تیم شهرداری را وارد کابینه کند، به حضور بذرپاش در کابینه احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: آقای بذرپاش به عنوان مسئول سازمان جوانان که در تیم شهرداری بود وارد کابینه شد و البته آقای مشایی نیز از این قماش بود.

نامزد جبهه صدای ملت خطاب به بذرپاش گفت: شماها برخلاف ما رهبر معنویتان در تهران و رهبر سیاسی‌تان در قم حضور دارد. رهبری سیاسی شما در ابتدا از احمدی‌نژاد طوری تعریف کرد که گویا مائده‌ای از آسمان به زمین افتاده است و اما امروز به بدترین شکل دولت را رد می‌کند. من از آقای بذرپاش سؤال می‌کنم که این چه مواضعی است که حامیانش و همفکرانش دارند.

مهرداد بذرپاش در پاسخ به اظهارات علی عسگری با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد عملکرد مجلس مورد بررسی قرار بگیرد باید مجلس ششم، هفتم و هشتم را در نظر بگیریم،‌ خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم مناسبات سیاسی را تحلیل و محتوا کنیم باید یک دهه را مورد بررسی قرار بدهیم.

علی عسگری که می‌گفت در مجلس ششم افراط اصلاح‌طلبانه و در مجالس هفتم و هشتم افراط‌گری به شکل اصولگرایانه حاکم بوده است برای دومین بار است از بذرپاش خواست موضع‌اش را نسبت به دولت روشن کند و گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اصل 44 در مدیریت دولتی که آقای بذرپاش حامی آن است وضعیت مناسب ندارد. آقای بذرپاش باید پاسخ بدهد آیا موضوع اشتغال جوانان حل شده است و چرا دولت مدعی احمدی‌نژاد نه تنها قانون‌گریز بلکه قانون ستیز بوده است.

بذرپاش در پاسخ به علی عسگری گفت: اینکه وضعیت اشتغال در دولت چگونه است و یا چقدر از سیاست‌های اصل 44 اجرایی شده است مسئولان دولتی باید پاسخگو باشند. اگر آقای علی عسگری از آقای احمدی‌نژاد سؤال دارد می‌تواند مکاتبه کند و سؤالش را بپرسد.

وی درباره حمایت از دولت نیز گفت: مرام بچه‌های حزب الهی و نیروهای انقلاب همین است که اگر جای اشکالی می‌بینند سکوت نکنند و از مسئولان مطالبه کنند. فرقی نمی‌کند که رئیس جمهور احمدی‌نژاد باشد یا فرد دیگری. بچه‌های انقلاب نقد را از هر کسی که ببینند مطرح می‌کنند.

نامزد جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه علی عسگری باید به جای فرافکنی پاسخگوی سوالات مردم از وضعیت دولت سازندگی و رفتار فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی باشد، گفت: آقای علی عسگری باید پاسخ بدهد که آقای مهدی هاشمی که برای درس خواندن به بیرون از کشور رفته برای محاکمه چه زمانی باز خواهد گشت.باید بگویم نزدیکی آقای علی عسگری به آقای هاشمی بیشتر از نزدیکی و انتساب بنده به آقای احمدی‌نژاد است لذا اگر قرار است ایشان چنین سؤال‌هایی بکند بنده نیز درباره رفتار فرزندان آقای هاشمی سؤال می‌کنم.

بذرپاش گفت: برادر کوچک من لیسانس خود را به پایان رساند اما درس خواندن آقای مهدی هاشمی در انگلیس تمام نشده است.

آقای مهدی هاشمی اگر فکر می‌کند برای مأموریت دانشگاه آزاد رفته است بهتر است بداند که رئیس دانشگاه عوض شده و برای تجدید مأموریت خود باید به کشور بازگردد.

وی خطاب به علی عسگری گفت: اشتباه آقای احمدی‌نژاد اعتماد به نوچه‌های آقای هاشمی رفسنجانی بود و اگر فسادی بر دولت آقای احمدی‌نژاد رخ داد توسط مدیران  و نوچه‌های دولت سازندگی بود که متأسفانه در دولت آقای احمدی‌نژاد نیز تخلفاتی را انجام دادند.

بذرپاش با بیان اینکه در کشور ما پدیده‌ای به نام دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: آقای علی عسگری باید به مردم بگوید که چرا وی و همپیمانانش دانشگاه آزاد را رها نمی‌کنند؟ خب مگر آقای جاسبی از آسمان زمین افتاده که فرد دیگری نمی‌تواند دانشگاه را مدیریت کند. آقای جاسبی زحمات و خدماتی در دانشگاه آزاد داشته که ما از ایشان تشکر می‌کنیم اما همان قانونی که 30 سال ایشان را رئیس کرده بود بعد از 30 سال رئیس جدیدی را انتخاب کرده است، چرا آقای هاشمی رفسنجانی به قانون تمکین نمی‌کند؟

وی با بیان اینکه بچه‌های انقلابی از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند و امروز شجاعت نقد به ایشان را هم دارند، گفت: نیروهای انقلابی مثل آقای علی عسگری نیستند که از کسی به خاطر پست و مقام انتقاد نکنند. شاید آقای علی عسگری می‌ترسد ایشان را از مجمع بیرون کنند اما بهتر است با مردم درباره رابطه‌اش با آقای هاشمی به صراحت سخن بگوید.

علی عسگری در پاسخ به اظهارات بذرپاش گفت: یک برادری به برادر دیگر حکم ریاست دانشگاه آزاد را داده است خب چرا اصرار بیش از حد می‌کنند. آقای هاشمی مکانیزم انجام شده برای انتخاب رئیس را خلاف قانون می‌دانستند اما خودشان وارد شدند و یک برادر به برادر دیگر از حکم ریاست داد.

وی افزود: در بحث وقف دانشگاه آزاد باید بگویم آقای هاشمی نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتند و در آن نامه قید کردند که دانشگاه آزاد متعلق به مردم است و اموال این دانشگاه باید به مردم برگردد اما اینکه در بحث رئیس دانشگاه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف قانون عمل کند آقای هاشمی هم نظرش را می‌دهد.

بذرپاش با بیان اینکه همان قانونی که هاشمی را رئیس مجمع کرده رئیس جمهور را هم رئیس شورای انقلاب کرده است با طرح این سؤال که چرا هاشمی رفسنجانی به نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تمکین نمی‌کند، خاطر نشان کرد: متأسفانه آقای عسگری از کسانی حمایت می‌کند که اگر در یک جا به پست و مقامی برسند رها کردن آن پست بسیار سخت می‌شود. رفتن اینها به یک اداره و سازمان با خودشان است اما بیرون آمدنشان با خداست.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب به هیچ جا وابستگی ندارند و هر زمان که صلاح بدانند از هر نهاد و سازمانی جدا می‌شوند، تصریح کرد: نیروهای انقلاب بر حسب وظیفه پست و مسئولیت می‌پذیرند و معتقدند که پذیرش پست و مسئولیت در نظام اسلامی اگر برای رضای خدا نباشد موجب خسر الدنیا و الاخرة می‌شود.

علی عسگری یا بیان اینکه دانشگاه آزاد امروز به افتخاری برای انقلاب اسلامی تبدیل شده است، از آنچه برخورد نادرست بذرپاش در خطاب قرار دادن جاسبی خواند انتقاد کرد و گفت: اگر برخورد ما با نخگبان و مدیران کشور مثل آقای بذرپاش باشد منصفانه نیست؛ بهتر است آقای بذرپاش انصاف را رعایت کند.آقای دانشجو به خود بنده زنگ زد و درخواست کرد که آقای هاشمی حکم ریاست وی را ابلاغ کند، آقای دانشجو گفت که در دانشگاه آزاد منویات آقای هاشمی را دنبال خواهد کرد.

وی به بذرپاش گفت که به جای حمایت از دولت از رئیس‌جمهور بخواهد به توصیه مقام معظم رهبری برای شرکت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام عمل کند.

بذرپاش در پاسخ به اتهام تغییر مواضع حامیان سابق دولت، گفت: اخیر جلسه‌ای بین امیرارجمند، واحدی، مزروعی با فدائیان خلق که آقای هاشمی را ترور کرده بودند، برگزار شده بود. اعضای فدائیان خلق در این جلسه از اینکه مزروعی و مجلس ششمی‌ها از هاشمی حمایت نکردند، به شدت انتقاد کرده بود یعنی کسانی در گذشته به دنبال ترور فیزیکی آقای هاشمی بودند امروز حامی وی شده‌اند پس بهتر است حامیان آقای هاشمی از تغییر موضع سخن نگویید. ما بر حسب وظیفه حمایت و بر حسب وظیفه انتقاد کرده و ‌می‌کنیم.

وی خطاب به علی‌عسگری گفت: آقای علی‌عسگری کسانی که کتاب عالیجانب سرخپوش را نوشته‌‌اند و برخی افراد همچون مزروعی، تاج‌زاده و رضا خاتمی که آقای هاشمی را به آقاسی (نفر سی‌ام تهران در انتخابات) گرفتار کردند امروز سینه چاک آقای هاشمی شده‌اند آن وقت شما می‌گویید ما تغییر موضع داده‌ایم؟ ما ثبات در مواضع نداریم؟

بذرپاش گفت: مگر آقای هاشمی با سازمان مجاهدین خلق ارتباط دارد که اگر اینطور است خیلی خطرناک است اما اگر اینطور نیست بهتر است دیگران را به تغییر موضع متهم نکنید. ما همین حرفهایی  که امروز می‌زنیم را در سال 84 هم می‌زدیم.

مهرداد بذرپاش نامزد جبهه متحد اصولگرایان در ادامه مناظره خود با حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری نامزد جبهه صدای ملت، با بیان اینکه علی عسگری باید موضع خود را درباره نامه بدون سلام و سلام هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری روشن کند گفت: آقای علی عسگری باید بگوید  نامه آقای هاشمی را حرف دل مردم می داند؟

وی در پاسخ به اظهارات علی عسگری مبنی بر اینکه بخشی از اعتماد مردم به مسئولان سلب شده است و این اقدامات به دلیل قانون گریزی و رفتارهای غلط دولت اصولگرا انجام شده است، گفت: آقای علی عسگری باید بگوید کارهای دولت سازندگی موجب سلب اعتماد مردم شده است یا مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات؟

علی عسگری در پاسخ با اشاره به فساد اخیر بانکی گفت: فسادی که در دولت آقای احمدی‌نژاد رخ داد بی‌سابقه و بی‌نظیر بود آیا با وجود چنین فسادی در دستگاه دولتی اعتماد مردم سلب نمی‌شود آیا با این کارها باید منتظر مشارکت بالای مردم در انتخابات باشیم؟

بذرپاش خطاب به علی‌عسگری گفت: ابتدا باید بگویم که فساد مشهور به 3 هزار میلیاردی جای دفاع ندارد و ما هم می‌گوییم که باید دادگاه این اختلاس به صورت علنی برگزار شود تا مشخص شود افراد عامل در این اختلاس به چه کسانی وابسته هستند و در دولت چه کسانی مدیریت گرفته‌اند.

وی افزود: وقتی واژه رانت در اذهان تداعی می‌شود فساد شهرداری تهران در دولت آقای هاشمی یادمان می‌افتد آنها می‌‌خواستند بعد از اقای هاشمی کرباسچی را به عنوان سردار سازندگی رئیس جمهور کنند.

علی عسگری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی مشاور رهبری است و معظم له فرموده است هیچکس برای من هاشمی نمی‌شود گفت: برخورد و لحنی که آقای هاشمی را خطاب قرار می‌دهد به هیچ عنوان مورد تایید نیست چطور می‌‌شود هر گونه که می‌خواهد با آقای هاشمی صحبت کند.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی دلسوز کشور و نظام است، افزود: آقای هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه به دنبال آرامش در کشور بوده‌اند و نامه‌ای را که به مقام معظم رهبری نوشتند در راستای مقابله با فتنه بود.

علی عسگری گفت: فتنه 88 دو سر داشت؛ یک سر آن محرکان فتنه در مناظره بودند و یک سر دیگر کسانیکه شرکت کنندگان در انتخابات را خس و خاشاک نامیدند. آقای هاشمی برای آرام کردن فضا و مدیریت آن تمام تلاش خود را کرد.

علی عسگری با اشاره به خانه‌نشینی رئیس جمهور گفت: آیا در 11 روز خانه‌نشینی آقای احمدی‌نژاد رسانه‌های ضد انقلاب از ایشان حمایت نکردند آیا در مستندی که یکی از شبکه‌های بیگانه علیه رهبری ساخته آقای هاشمی تخریب نشده است اگر قرار باشد حمایت دشمن را در نظر بگیریم بهتر است به حمایت‌های ضد انقلاب از دولت و خانه‌نشینی احمدی‌نژاد بپردازیم.

وی در پاسخ به بذرپاش که از عدم حضور مهدی هاشمی در دادگاه انتقاد کرده بود گفت: قوه قضائیه می‌تواند برای آقای مهدی هاشمی حکم غیابی صادر کند تجربه هم نشان داده که قوه قضائیه این کار را می‌کند لذا اگر حکمی صادر نمی‌شود به آقای هاشمی ربطی ندارد ضمن اینکه خود شما‌ها امروز به خاطر بازداشت یکی از حامیانتان به مقاله با قوه قضائیه رسیده‌اید.

علی عسگری با بیان اینکه برخی برخوردهای غلط در دوران فتنه نگرانی کاهش مشارکت مردمی در انتخابات را برای نیروهای انقلاب بوجود آورده است، گفت: آیا مشارکت 85 درصدی در انتخابات قابل تکرار است برخی رفتارها را آقای بذرپاش و حامیانشان انجام داده‌اند و انتظار مشارکت حداکثری را دارند.

بذرپاش با قطع سخنان علی عسگری خطاب به وی گفت: چرا از کاهش مشارکت مردم در انتخابات خوشحال هستید دوست دارید مشارکت حداکثری نشود اگر این طور است بروید با رئیستان بنشینید، بگویید و بخندید چرا که مردم به کوری چشم دشمن در انتخابات حاضر خواهد شد.

علی عسگری با بیان اینکه بذرپاش باید توضیح بدهد که علت اعزام وی از سازمان جوانان به سایپا چه بوده است و ماجرای پرونده زاگرس خودرو چیست، گفت: بنده از تحقیق و تفحصی که مجلس انجام داده متوجه شدم که تخلفی در زاگرس خودرو در دوران تصدی آقای بذرپاش انجام شده است.

بذرپاش در پاسخ به علی عسگری گفت: متأسفانه کسی که به آقای علی عسگری اطلاعات داده فرد مطلعی نبوده است چرا که بنده بعد از سازمان جوانان به سایپا رفتم نه قبل از سازمان جوانان

دوم اینکه اگر بنده پرونده‌ای درباره زاگرس خودرو دارم چرا در این سه سالی که از سایپا خارج شده‌ام آن را مطرح نمی‌کنند؟ چرا به دادگاه احضار نمی‌شوم لذا اینگونه اظهارات بدون سند و مدرک فاقد ارزش لازم است.

علی عسگری سپس از بذرپاش درباره آنچه هزینه هنگفت روزنامه وطن امروز و ساختمان 4 طبقه این روزنامه خواند پرسید و وطن امروز را فحش‌نامه نامید که بذرپاش در پاسخ گفت: ابتدا باید بگویم روزنامه وطن امروز صداقت‌نامه است نه فحش‌نامه چون از آقای هاشمی و همپیمانان آقای علی‌عسگری انتقاد می‌کنیم می‌گوید، فحش‌نامه.

وی افزود: در کشور 53 - 52 روزنامه چاپ می‌شود که 8 - 7 روزنامه دولتی و الباقی خصوصی هستند. هزینه اداره روزنامه وطن امروز را از همان جایی تأمین می‌کند که مهدی هاشمی روزنامه آرمان را اداره می‌کند از همانجا تأمین می‌کند که روزنامه‌های همبستگی، مردم‌سالاری، آفتاب یزد، اعتماد و شرق تأمین می‌کنند ممکن است بگویید ما دولتی هستیم خوب اگر ما دولتی هستیم و از دولت پول می‌گیریم رسانه‌های حامی آقای علی‌عسگری از کجا پول می‌گیرند نکند از خارج از کشور پول می‌گیرند.

بذرپاش گفت: روزنامه وطن امروز از یارانه وزارت ارشاد، آگهی و فروش روزنامه تأمین می‌شود و ساختمان 4 طبقه‌ای که آقای علی‌عسگری می‌گوید اجاره‌ای است.

وی همچنین گفت: خبرنگاران و کارکنان روزنامه وطن امروز با مضیقه مالی مواجهند و ما برای تأمین حقوق آنها مجبور شدیم یک روز را تعطیل کنیم، صفحات روزنامه را کم کنیم ...

علی عسگری در پاسخ به اظهارات بذرپاش درباره هاشمی با بیان اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستند گفت: مشوق بنده برای شرکت در انتخابات خود آقای هاشمی بود بنده با ایشان مشورت کردم که ایشان گفت که در انتخابات شرکت کنید، ضمن اینکه بنده حتی برای شرکت محسن هاشمی در انتخابات تلاش کردم.

آقای هاشمی گفت بنده مخالفتی با حضور محسن هاشمی در انتخابات ندارم اما برخی بستگان مخالف حضور ایشان هستند.

بذرپاش در پاسخ به سؤال دانشجویی که درباره فساد 3 هزار میلیاردی سؤال کرد گفت: همانطور که گفتم ما از برگزاری علنی دادگاه استقبال می‌کنیم و تمایل داریم دادگاه به صورت علنی برگزار شود تا برای مردم مشخص شود چه کسانی عاملان فساد بوده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی که می‌گفت پسر احمدی‌نژاد به طور غیرقانونی در یکی از دانشگاه‌های کیش تحصیل می‌کند افزود: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم اما به صراحت می‌گویم اگر پسر آقای احمدی‌نژاد به طور غیرقانونی در دانشگاه تدریس می‌کند دستگاه‌های مسئول باید برخورد کنند فرقی نمی‌کند متخلف پسر آقای احمدی‌نژاد باشد یا آقای هاشمی.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.